מטבח כפרי מעוצב עם אי


 אי למטבח הוא אחת הדרכים הקלות ביותר ליצור חלל פונקציונאלי ושמיש יותר במטבח שלכם. ובעוד שיש כל כך הרבה סגנונות של איי מטבח שמתאימים לכל חלל, יש משהו חם ומסביר פנים שניתן למצוא כשמדובר על מטבח כפרי מעוצב עם אי. מטבח כפרי מסייע להפוך את החלל שלכם למפנק, מזמין, ובאמת להרגיש כמו בבית. בין אם כבר יש לכם מטבח כפרי ובין אם אתם רוצים לערבב ולהתאים סגנונות, ישנם אינספור רעיונות למטבח ולכל בית שתוכלו לאמץ.
 

רעיונות לעיצוב:

נתחיל עם האי הקלאסי שבו יש משטח עץ כפרי שמתכתב היטב עם חלקי העץ שנמצאים במטבח. מדובר באי שהוא פשוט גדול מספיק בכדי לספק מקום נוסף, אך לא כל כך גדול במידה שהוא מציף את החדר. אפשרות אחרת היא ללכת על אי עדין יותר וקטן מימדים יותר. יש כאן מעט מודרניות והיא נותנת יתרון מצויין לכל מטבח שזקוק למרחב עבודה באמצעות דלפק נוסף. ברוב המקרים הוא נותן מקום נוסף לקיצוץ והכנה, והמדפים והארון שמתחתיו מספקים אחסון קל לסירים, למחבתות ולצרכים אחרים.
לעומת זאת, אם יש לכם הרבה מקום במטבח אולי כדאי שתשקלו למלא אותו באי מטבח יפה.  תוכלו לייצר את כולו מעץ מלא מחוספס משהו, והוא יסייע לכם להגדיר את האווירה של המטבח כולו. אי עץ פשוט, אך יפה ששייך למטבח חווה מודרני.
רעיון עיצוב אחר הוא שונה לחלוטין מזה שלו הורגלנו כאשר אנו מתייחסים אל מטבח עם אי. כאן, במקום העצים הכבדים והבנייה המוצקה, אנחנו הולכים לכיוון של אי חסר צבע. אפשר בהחלט להפוך את האי שלכם למשהו צבעוני שיתכתב מאוד עם עם המטבח שלכם שבהחלט יכול להיות  נייטרלי. בקיצור אל תפחדו לערבב ולהתאים סגנונות כשמדובר בעיצוב כפרי.
גם אם בחרתם במטבח לבן תוכלו תמיד להוסיף אי מעץ בעיצוב קלאסי, ולהוסיף לו משטח עליון שיתכתב עם שאר המטבח, בכך שתשתמשו באותו השיש. מראה כזה מוסיף הרבה חום לחלל מודרני שמרגיש נעים וביתי להפליא. ובכלל דלפקים לבנים בשילוב עם נגיעות של עץ טבעי, ערבוב והתאמה של אלמנטים לבנים ועץ במטבח, היא דרך נהדרת להוסיף תחושה כפרית תוך שמירה על החלל מודרני ומעודכן.
מטבח כפרי מעוצב עם אי שעומד בפני עצמו
האי במטבח שלכם בהחלט יכול לעמוד בפני עצמו, ולא תמיד חייב להיות חלק משאר המטבח. לפעמים אפשר לבחור באי שיראה כאילו מדובר ברהיט עתיק כזה שנראה כאילו הוא נמצא במשפחה כבר עשרות שנים, עם משטח עץ רחב ועם צבע מעט דהוי.
וכאן בדיוק העניין עם עיצוב כפרי, הכוונה היא לא בהכרח למשהו כבד ומוצק, שעכשיו יתפוס לכם את כל  המטבח. האי שלכם בהחלט יכול להיות גם חלק שסוגר את המטבח שלכם ותוחם אותו. מצד אחד הוא הוא יכול להיות בצבע שיתכתב עם שאר הדירה ומהצד השני הוא מתכתב עם סגנון המטבח. ניתן ליצור ממנו מעין דלפק לארוחת בוקר או לשתיית כוס קפה וקריאת עיתון הבוקר. ובאשר לצבע הרי  כשמערבבים אותו עם עצים עמוקים אחרים,  גם שחור יכול להיראות כפרי - בנוסף, תוכלו תמיד בצד הדלפק להוסיף לוח, עליו תוכלו להשתמש במקום לרשימות מכולת, פתקים ופגישות.
אי מטבח יכול לעמוד בפני עצמו גם בצורת U. ואז הוא מהווה הצהרה אשר תוחמת את שטח המטבח.  בנוסף, הוא משמש גם כמקום מרכזי לכינוס בני המשפחה.

עיצוב עכשווי הוא השימוש בשיפלפ, כלומר שלבים. אי אפשר להכחיש שהוא הפך לאחד החומרים המודרניים והכפריים הפופולריים ביותר שיש כיום. קישוט בשיפלפ הוא דרך נהדרת להוסיף תחושה כפרית לכל חדר.
אי למטבח כפרי יכול גם להשתמש בעץ בגוון חום עמוק יותר מגוון הארונות. במידה ותבחרו במשטחי שיש בהירים הרי שאלו מספקים ניגודיות מעניינת מבסיס העץ הכפרי העמוק יותר ששומר על החלל רענן ומעניין. כמובן שתוספת של תאורה ייחודית מעל האי תדגיש את ייחודיות ותבדל אותו משאר המטבח.
אפשרות נוספת ייחודית כשלעצמה היא לבנות את האי מלבנים. בין אם אתם משתמשים בלבנים אמיתיות ובין אם מזייפים אותו עם טפטים, לבנים יכולות להיראות כפריות וביתיות להפליא כאשר משתמשים בה באי מטבח. הניגוד בין הלבנים החשופות למשטח העץ העמוק יכול ליצור עניין חזותי ולגרום לשאר המטבח להרגיש נעים ושלם.
ללכת צעד אחד קדימה
אפשר כמובן לבחור בפתרון הרגיל של אי מבית היוצר של הנגר שלכם. אבל אם אתם מעוניינים לתת טאצ' משלכם לעניין הרי שכדי להפוך את האי שלכם לייחודי ולכזה שבהחלט ישתלב בתוך מטבח כפרי מעוצב עם אי, הוסיפו כמה פרטים כפריים להפקת המראה. קישוט העץ באי המטבח עם מסגרת מעץ או אפילו מברזל תעניק תחושה של בית חווה ותסייע ליצור סגנון מגובש על פני אלמנטים אחרים של עץ במטבח. זו תוספת קלה כמעט לכל אי מטבח ומוסיפה את הכמות המושלמת של שיק ביתי.
עכשיו שזה כבר ברור שאיי מטבח כפריים לא צריכים להיות כולם מעץ, וכי ניתן להשתמש בחומרים וטקסטורות שונות כדי ליצור מטבח אופנתי כפרי מעודכן ונעים. חשבו גם על כסאות הבר שאתם עתידים להניח לצידו. הסגנון והמירקם שלהם יכתיבו במידה רבה את אופיו של האי שלכם.
ואם אתם חושבים שמטבח קטן יותר אומר שלא תוכלו להתאים למטבח הכפרי שלכם אי, אז כדאי שתחשבו על כך שוב. גם למטבח קטן אפשר להתאים אי קטן המספק שטח הכנה נוסף ומדף לאחסון. לא משנה גודל המטבח שלכם, הוספת אי כפרי יכולה לסייע במרכז החלל וליצור מוקד.


Photo by fran hogan on Unsplash


Comments

  1. Locksmith  Carrollton TX is proud to provide the best locksmith service in the region. If your concern is residential, industrial, or automotive, you can rest assured that our team of experienced locksmiths can complete the job – and do so quickly! In this market, reliability is essential for success, particularly because things can go wrong at any time, in any location.

    ReplyDelete
  2. Locksmith McKinney TX is a locally based company, and operated business that enjoys helping you solve all the problems with locks and keys. Our locksmith service does a wide variety of jobs that are good for business, homeowners or drivers.

    ReplyDelete
  3. Locksmith Mesquite TX is a proficient and best locksmith company. We have served all our customers in Mesquite, TX and the surrounding areas for over a decade. We satisfy all residential, commercial, and auto locksmith needs.

    ReplyDelete
  4. Locksmith Richardson TX can solve all your locksmith problems. Just call (469) 319-0865

    ReplyDelete
  5. The leading locksmith service in Arlington, Texas is Locksmith Arlington TX . Our licensed and accredited locksmiths will provide you with the quickest and most reliable 24/7 services for all of your residential, industrial, and automotive lock and key needs, as well as improve your security.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Distributed Block Storage and How to Leverage It

Seattle Locksmith Services Can Serve Your Needs Whenever Needed

FedEx shipping to Canada: The benefits you can expect