משכנתא הפוכה – הלוואה גדולה לעת זקנה

 


כל אדם שרכש בעבר בית או שמתכוון לעשות זאת יודע היטב מה המשמעות של משכנתא. רוב האנשים שמבקשים לרכוש דירה נזקקים ליטול משכנתא מהבנק על מנת לממן את רכישת הדירה. משכנתא ניתנת לאחר שיש בידיכם הון ראשוני שעומד בדרך כלל על לפחות 30 אחוז מערך הדירה, ורק אז מסכים הבנק למשכנתאות לשבת איתכם על תנאי משכנתא. לאחר שהבנק יבדוק את יכולת ההחזר החודשית שלכם, ויבדוק מידע פיננסי אודותיכם, הוא יחליט האם להעניק לכם משכנתא.

אולם הפעם נלמד קצת על משכנתא הפוכה. כשמה כן היא. משכנתא הפוכה מיועדת למי שכבר רכש דירה, ונזקק באמצע החיים לסכום כסף רב בשל הוצאות שונות ומשונות. זה יכול לנבוע מהוצאה רפואית חריגה, או ניסיון לרכוש עסק, או סתם טיול יוקרתי לחו"ל בזמן שאתם כבר פנסיונרים ומבקשים ליהנות מהחיים. הורים רבים מבקשים לסייע לילדיהם, ולכן הם מבקשים ליטול הלוואה בנקאית גדולה במיוחד. מה שלא יהיה, משכנתא הפוכה יכולה בהחלט להתאים לצרכים אלו.

למי מיועדת משכנתא הפוכה?

משכנתא הפוכה מיועדת בדרך כלל לאנשים שעברו את גיל ה-60 וברשותם דירה. הם מחזיקים בנכס וכבר סיימו לשלם עליו משכנתא, לאחר שנים ארוכות ורבות בהם ירד מחשבון הבנק שלהם סכום כסף נכבד מידי חודש בחודשו. עתה, הם מבקשים ליהנות קצת מכסף גדול שיועבר לידיהם ובדיוק לכך נועדה משכנתא הפוכה.

מי שמעניק משכנתא הפוכה זהו הבנק. בנטילת המשכנתא ממשיך הנכס להיות שלכם, אך הוא ממושכן לטובת הבנק, כשאתם לא נדרשים לשלם מידי חודש את החזר ההלוואה הגדולה שנטלתם. אתם יכולים לבחור להחזיר את ההלוואה בכל עת שתחפצו. את רוב הכסף תקבלו מיידית ואת השאר במספר תשלומים שיתפרסו על פני מספר שנים.

איך נקבל משכנתא הפוכה?

על מנת ליטול משכנתא הפוכה, עליכם לסור לבנק המתמחה בהענקת הלוואה זו ולהתחיל בתהליך שהוא אמנם לא זול, אבל בסופו יכול להעניק לכם את סכום הכסף הדרוש בתנאים טובים. עלות פתיחת תיק בנטילת משכנתא הפוכה עומדת על כ-2 אחוז משווי הנכס. לדוגמה אם דירתכם שווה מיליון שקלים חדשים, תדרשו לשלם עבור פתיחת התיק כ-20 אלף שקל. בנוסף לכך תידרשו לשכור עורך דין שילווה אתכם בתהליך החתימה על המסמכים וכן לשכור שמאי שיעריך את הנכס, וכן לשלם מידי חודש עשרות שקלים בודדים כדמי שירות לבנק.

מי שמתעתד לעזוב את דירתו בתוך שנים ספורות, לא כדאי לו ליטול משכנתא הפוכה, וזאת בשל העלויות הגדולות החד פעמיות בפתיחת התיק, ולכן הדבר מתאים בעיקר למי שמתכוון לגור בדירתו שנים ארוכות.

Comments

Popular posts from this blog

Seattle Locksmith Services Can Serve Your Needs Whenever Needed

Distributed Block Storage and How to Leverage It

FedEx shipping to Canada: The benefits you can expect